zaterdag 26 juni 2010

Drank: mijn eigen gemberger

We zijn nu toegekomen aan de bangste wedstrijd van het WK. Het was natuurlijk erger geweest als we de groepsfase niet overleefd hadden, maar dat had nooit aan een enkele wedstrijd gehangen - enkele theoretische draken daargelaten. Maar nu is het de laatste zestien, tegenstander Slowakije en daar moet eenvoudigweg van gewonnen worden, anders is het een afgang. En ik voel hem al aankomen, als het fout gaat, gaat het fout op het pijnlijkste moment.

Ik ben niet meer te redden wat betreft enthousiasme (niet meer te temperen), optimisme (in surrealistische sferen) en opgeklopte betrokkenheid. Kortom: zoals ik al voelde aankomen, het kan alleen maar dramatisch fout gaan, de mentale klap zit in de situatie ingebakken en mogelijk dat die maandag al komt.

Wat te doen? Ik weet het niet, maar de drank staat al klaar. Ik heb mij bekwaamd in het brouwen van een gemberlikeur. Dat kwam na een mislukte poging iets als berenburger na te maken, daar ik dit soort drankjes hier ten lande niet kan krijgen. De verse gember ligt al te rijpen in de weckfles. Elk moment is het klaar voor consumptie en maandag kan ik me er al aan bezatten.

Geen opmerkingen: