donderdag 5 augustus 2010

Eredivisie, Champions League

Morgen begint de eredivisie te voetballen. Dat is een heel andere spanningsboog dan een WK. Dat is een jaar lang voetballen, een volledige competitie, gestaag punten sprokkelen. Hoewel ik hier ook een ploeg heb, Ajax, die ik net zo graag zie winnen als Oranje op een WK is het anders kijken, anders er naartoe leven.

De Champions League heeft wat meer de glitter en de korte, heftige spanningsbogen zoals een WK en ook hier mogen Nederlandse ploegen mijn gevoelens opstoken. Twente en Ajax. (Niet meer toch?) De CL is voor mij eigenlijk een beetje te voreg begonnen. Die voorrondes kan ik niet zo goed zetten. Zodat Ajax al in eigen huis 1-1 tegen PAOK had gespeeld voor ik er erg in had.

1-1 thuis is een slechte uitgangspositie. Gaan we dan meteen er al uitvliegen? Nee, want uit werd het 3-3



Geen opmerkingen: