zondag 20 mei 2012

Van CL finale naar Euro 2012

Al jaren meen ik dat de Champions League finale een aantal sleutels levert voor het komende internationale toernooi. Dus laten we eens kijken wat de finale van gisteren voor ons voorspelt:

Robben faalt
Hoewel Arjen zeer zichtbaar was in de wedstrijd en er duidelijk veel dreiging van hem uitging, vond ik zijn bewegingen uiteindelijk voorspelbaar en kreeg ik niet het gevoel dat hij echt in de wedstrijd zat. Daarom verraste het me ook niet dat hij in de extra tijd de winnende penalty miste. Ik hield er het gevoel aan over dat deze man geen winner is. Je mag hopen dat het betekent dat hij vooral de teleursteller van de Duitsers is.

De dominante ploeg verliest
Bayern was duidelijk de betere ploeg. Het was meer aan de bal, creƫerde kansen, maar het was niet vaak heel dreigend. En de paar kansen die kwamen werden ernstig verprutst, niet eens altijd een schot op doel. Chelsea daarentegen, elke keer dat het een tegenstoot plaatste, zag er steeds verrassend en dreigend uit. Op pijnlijke dagen zijn wedstrijden van Oranje ook zo, het domineert, maar is niet echt dodelijk en oogt akelig kwetsbaar bij tegenstoten. Op het WK werd daarvoor niet de prijs betaald, al had dat wel kunnen gebeuren. Onder meer in de wedstrijd tegen ... Denemarken. En in een meer recent verleden in talloze wedstrijden tegen .. Portugal. Om nog maar te zwijgen van ... Duitsland.

Free Football's aanbod voor onze eerste wedstrijd


Live Streaming voetbal
Ik vond de plaatselijke TV hier altijd al niet zo goed, maar nu hebben ze de prijzen verhoogd en het aanbod verslechterd en heb ik mij ontkoppeld. Wat nu te doen met de CL finale, en wat te doen straks met het EK? Ik zette de Nederlandse radiostream aan en ben gaan zoeken naar video streams. Al snel kwam ik terecht op Free Footbal en vond daar een lijst van streams die ik successievelijk ben gaan proberen. De meesten laadden niet en vervolgens was het niet eenvoudig om de advertenties weg te klikken (zoek het minimaal kleine X-je, dat op een ogenschijnlijk willekeurig plek in het veld staat), maar toen had ik een Engels kanaal te pakken dat zonder noemenswaardige haperingen de uitzending bood. Met de laptop verbonden aan de TV, was het kijken als gewoon.



LET OP:

De meest bezochte pagina's op dit blog gaan over de verschillende mogelijkheden om het WK of EK via de PC te bekijken. Helaas is de informatie vaak al snel achterhaald, maar niet getreurd, ik probeer de ontwikkelingen op de voet te volgen. Voor zover deze post verouderd is, zoek verder bij mijn andere posts:

UPDATE: de laatste tip in deze serie: Tunnelbear
Wedstrijd zien via de PC - HD kwaliteit, ook NOS
NOS stream in het buitenland
NOS WK-stream bekijken vanuit het buitenland

Label: volgen

Geen opmerkingen: