zondag 4 juli 2010

De komende voorspelling

Ik durf niets tegen mijn collega te zeggen. Hij heeft wel een keer gefronst toen ik al voor de derde keer zijn palmnoten verzameling fotografeerde met mijn mobiele telefoon. Het is jammer dat ik het niet eerder gedaan heb, maar het duurde even voordat ik het patroon doorhad.

Na de wedstrijd tegen Kameroen begon ik voro het eerst een verband te zien met de prestaties van het Nederlands elftal. Opeens had hij een van de noten uit zijn verzameling gepeld en lagen er een glanzend schone en vijf ongepelde noten. He, dacht ik, dat is precies het doelsaldo van Oranje.

En vlak voor de wedstrijd tegen Slowakije lag er opeens dit:


Zeven om twee, zou dat betekenen dat Oranje met 2-1 gaat winnen? En jawel. Dus dan ook maar meteen opletten hoe de stand is voordat de wedstrijd met Brazilie begon:


Negen om drie. Weer een uitslag van 2-1 in het voordeel van de onzen - toen heb ik er maar meteen over geschreven - De voorspellende palmnoten. Maar daarmee is de aandacht verhevigd. Hoewel Oranje niet elke dag speelt, maakt mijn collega wel bijn elke dag een ommetje langs zijn favoriete palm. En zo kwamen er vandaag weer twee noten bij.


Afwachten hoe het verder gaat, morgen en overmorgen, maar op deze manier staan we al met 2-0 voor.

Geen opmerkingen: